Kan Brynäs tystna "chokladarenan" Cloetta Center i morgon?

Slut på landslagsuppehållet för Brynäs del. Nu är det tillbaka till verkligheten som gäller! i morgon är nämligen nästa omgång i elitserien. Brynäs spelar bortamatch mot Linköping i morgon och på lördag åker de uppåt till Timrå, så det blir en liten "roadtrip" :)

Så här spelas morgondagens omgång i Elitserien 10/11

Djurgården - Färjestad
En väldigt svårtippad match faktiskt, men jag själv tror på en Färjestads vinst. Magkänslan säger Färjestad i morgon.
Mitt tips: 2 - 4

Luleå - Timrå 
I den här matchen vinner Luleå! jag skulle inte kunna tänka mig att Timrå tar en seger i Coop arena där Luleå har vunnit match efter match, vet inte ens om de har förlorat någon match i den arenan den här säsongen än... 
Mitt tips: 3 - 1 

Skellefteå - HV71 
Skellefteå spelade redan match i tisdags mot Frölunda, så de har redan smygstartat lite, så tror nog att de kan ta poäng mot hv hemma i skellefteå i morgon. Skellefteå är ett skickligt lag med många bra spelare. 
Mitt tips: 5 - 3 

Modo - AIK
Här säger magkänslan AIK så ja det kan nog bli dom som går vinnande ur striden. AIK föressten har 6 raka 3 poängare, vilket inte är dåligt för nykomlingarna. Så Modo får se upp för AIK i morgon. 
Mitt tips: 3 - 5 

Linköping - Brynäs
Här säger magkänslan en sak och hjärtat ett annat. hm... den här gången går jag för vad hjärtat säger. Brynäs har en bra chans att tystna ner "chokladarenan" Cloetta Center tror jag. Känns som om ett taggat Brynäs kommer överraska i morgon! GO BIF! 
Mitt tips: 2 - 3 

Södertälje - Frölunda
två bottelag möts i viktig match för både lagen. Södertälje har inte varit så bra hittills och Göteborgarna har det tungt nu.. de blev nollade av Skellefteå i tisdags med 0 - 3. Får se om de kan resa sig mot Södertälje, vilket jag tror att de gör. Frölunda vinner i morgon. Men jag ändrar mig och säger att Södertälje vinner...
Mitt tips: 2 - 1  

Det var hela omgången det. Får se om jag gissar rätt på några lag då. Att gissa vilket lag som vinner är enklast, men att sedan gissa hur många mål det blir och vad slutresultatet blir är svårare. Jag hoppas mitt Kära Brynäs IF gör en kanonmatch nere i Linköping! 


Silfverberg se till att tryck ner Linköping nu! 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0