Det dribblas och trixas före match, varför?

God kväll som många gånger förut.. ! fattar inte att jag har fått sånt enormt intresse just nu för att skriva blogg, jag skriver ju varje dag. Roligt är det! att skriva om någonting som man intresserar sig för är enormt kul! kan dock bli lite mycket ibland kanske, men vadå det är Brynäs IF som ligger långt in i hjärtat...
men iallafall så har jag varit hos frissören idag och klippt luggen... hatar min lugg när det går över ögonen, man ser ju inget ju. Så nu ser jag igen efter Anette klippt den :)

Eftermiddagen tillbringade jag med Matilda och Jossan. Vi åkte hem till mig och åt hemgjord pizza och sedan kollade in Idol. Mer gjorde vi inte :) bara mysigt att bara vara någon dag också. Att träffas är huvudsaken, man behöver inte alltid hitta på någonting speciellt att göra.

GD:s bloggare som bloggar om Brynäs, skrev idag om man har "Brynäsabstinens" så kan man b.l.a läsa hans blogg och sen kan man göra ett test: "Är du en Brynäsare" eller vad det var, men något test med frågor om Brynäs. "Brynäsabstinens" har jag nog nästan, det börjar bli olidligt långt mellan matcherna nu... gjort testet på GD har jag gjort och det gick ju inte alls som jag ville, men jag vet att jag är en riktig Brynäsare iallafall. Jag levde inte för 70 år sedan tyvärr.... så mycket historia kan jag inte om Brynäs. 12 SM - guld är det enda man behöver veta typ.. :) Ne så hockeyn får dra igång nu tack! hur i hela friden ska jag klara mig i sommar? klarade knappt förra sommaren.... får nog gå i ide eller nått.

Kollade igenom lite gamla Brynäsbilder, nu får man syssla med det när det inte är någon underhållning i Läkerolen på ett tag. Kom på en sak när jag såg en bild:



På uppvärmningen innan varje match i Läkerol arena, (har sett ett antal sånna nu). Då ser man alltid spelare som gör samma sak om och om igen. Som till exempel Alexander Sundström innan han åker ut från uppvärmningen dripplar med en puck.. för att sedan åka ut till omklädningsrummet.. det gör han varje gång på uppvärmningen, det är även han på bilden. En annan spelare som måste göra en viss sak är Eero Somervouri, han måste också dribbla med pucken innan han går av uppvärmningen. Men han trixar lite mer än vad Sundström gör men ändå. Sen ytterligare en spelare som gör samma sak gång på gång är Andreas Dackell som kör "start, stopp" eller vad det nu ska kallas, han åker en bit och sen tvärvänder och åker åt andra hållet och tvärvänder. Sen är det slut med det. Vissa spelare skjuter på mål och måste träffa mål innan de går av isen. Tänk vad man ser saker från läktarplats. Men sen kom jag att tänka på en sak, vad händer om de glömmer bort att göra dessa saker innan de går av då? går det åt pipan i matchen då eller? hm... ja du om man kunde svara på det. Men egentligen kanske man inte ska säga något är det någon som gör samma sak hela tiden så är det väl jag, Cattis och Eva som står på exakt samma ställe på läktaren varje match. Men liksom hallå, spelarna kan ju blunda och peka vart vi står ;) där vi står brukar man oftast se väldigt bra också!

Ne nu får jag ge mig, nu ska jag sova.... jaha nu börjar regnet ösa ner också hör jag på fönstret...



 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0