Slaget om Norden !

Det går riktigt bra för tre kronor i Karjala Cup som spelas i helgen. Laget har vunnit sina två matcher som de har spelat hittills.

Tre kronor - Tjeckien 4 - 3
Tre kronor - Ryssland 3 - 2


   ja vem trodde att Sverige kunde slå Ryssland?

I morgon avslutas tuneringen med en cupfinal mellan tre kronor - Finland. "Slaget om Norden!"  heja Sverige!
Som bekant spelar två Brynäsare i tuneringen också. Mattias Ekholm och Jacob Silfverberg, de har gjort det galant hittills. De har fått rätt så mycket istid av Per Mårts också vilket är ett väldigt gott tecken! :)
Vinner Tre kronor matchen i morgon mot Finland så vinner man Karjala cup också! heja Sverige!

Matchen sänds på SVT1 klockan 16.25 


En annan jätteviktig match i morgon är den mellan Gefle - Gif Sundsvall på Strömvallen. Det är i morgon det ska avgöras vilket lag som hamnar i superettan och vilket lag som tar steget till Allasvenskan. Ska det bli Gefle som kommer upp till Allsvenska igen! ? eller ska Gif sundsvall ta steget upp? jag hoppas verkligen att Gefle klarar av det ! att de vinner matchen och stannar kvar i allsvenskan. Undra om det blir mycket folk på läktaren då tro? för Gefle behöver staden Gävles stöd! själv kommer jag dock inte vara på plats, jag höll ju på att frysa ihjäl förra gången jag var. ne usch... 

Jag håller alla tummar jag kan för att GEFLE IF ska få vara kvar i den högsta ligan i Sverige! 
17.30 avspark på Strömvallen ! :) (krockar med Tre kronors match, det var ju typiskt) kommer dock se Hockey men följa GIF :) 


                          GEFLE IF
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0