Baka en BIF kaka....

God kväll som vanligt! :) Tycker att jag alltid börjar mina inlägg med att säga god kväll, kanske ska börja med god morgon istället? :) känns nog lite fel dock...

Iallafall så har det inte hänt så mycket idag på förmiddagen. Städat huset lite och försökt pluggat så mycket som det går. Det är så förvirrande nu i Högskolan tycker jag, mycket att göra och mycket att hålla reda på. Men men bara att gnugga på och göra sitt bästa.

På eftermiddagen fick jag lust att baka en kladdkaka till kvällen, då Eva och Catarina skulle komma på besök, vi skulle titta på hockeyn tillsammans. Inte Brynäs denna gång utan Tre kronor mot Tjeckien. Fast två Brynäsare är med i laget Ekholm och Silfverberg! Heja heja! Ja just det ja baka en kaka...

Här kommer det lite bilder från bakandet....


                    Smälta smör och hälla i Strösocker :)


      Dags att hälla i kakao och sedan var smeten en smet :)


                              chokladsmet är inte dumt


      Skjus in i ugnen! och sen efter 35 minuter färdiggräddad !


      Sen kan man göra kakan extra snygg med bokstäver!

Det var hela processen. Vid ungefär 18.00 tiden kom Catarina och Eva! då var det bara att festa till det med kaka och hockey.

Föressten jag glömde en viktig sak när man bakar...


När man bakar får man naturligtvis slicka av skålen :) det finns kvar sen barndomen ;)

Yes, i hcokeyn gick det bra, Tre kronor vann mot Tjeckien med 4 - 3, trots att Tjeckien ledde med 3 - 1 men Tre kronor kom igen och vann matchen rättvist, mål föressten av Mattias Ekholm! Grattis!


Den här bilden får avsluta inlägget! inte dumt att baka ibland, och helst inte när kakan vart så god! bakad av en stjärna kan aldrig bli dåligt liksom! ;)

God morgon på er, bara för att vara lite annorlunda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0