Underbart att vara Brynäsare just nu!

Idag är det som alla vet torsdag :). Jag har faktiskt varit ledig idag från skolan, vi hade inga lektioner. Då passade jag på att cykla upp till Ansan´s och plugga lite körkortsteori med Jossan. Den här gången gick det bättre än förra gången. Nu klarade jag ett test, så nu måste jag hålla i det här med pluggandet till körkortet, för det ligger inte långt borta nu.. alltså körkortet. Körningen tycker jag sitter rätt så bra :). Det är bara att gnugga på. Annars har jag inte gjort mycket den här lediga dagen. Bara varit hemma och tagit det lungt. Var ute och tog lite foton, men det var endast ett foto som vart riktigt bra, det fotot kommer ni få se här nedan snart. Men jag har gjort om kortet lite grann, har lagt till lite effekter :)

Sen på eftermiddagen/kvällen när mamma kom hem så hjälpte hon mig att skriva ihop ett CV. Jag skrev ihop ett CV som jag i morgon ska cykla och lämna på MAX här i stan :) Fick ihop det och vart riktigt bra tillslut.

Sen var det dags för att sätta sig vid datorn och lyssna på webbradion. Matchen mellan Linköping - Brynäs i den 54 omgången. Om Brynäs skulle vinna matchen så finns det inget lag som kan ta ifrån 6:e platsen från Brynäs. Det började inget vidare, Linköping tar ledningen med 1- 0. Men sen gjorde MAGNUS KAHNBERG 1 - 1. En minut efter gör Juuso Hietanen 2 - 1 till Brynäs. Så slutar den första perioden. En period som var fartfylld och många chanser åt båda hållen. I början av period 2 gör Linköping 2 - 2. Men en snabb replik från Brynäs när man tar ledningen igen genom aa just MAGNUS KAHBERG! och det står 3 - 2 till Brynäs efter två spelade perioder. I den tredje utökar Brynäs ledningen med 4 - 2 aa genom... behöver jag ens nämna det namnet igen? :) jag tror ni vet vem jag pratar om. MAGNUS KAHNBERG! En sån KUNG! ett hattrick för första gången i Brynäströjan!  Och han fick hela Cloetta center att tystna. För Brynäs vinner matchen med just 4 - 2. De HADE inte vunnit i Cloetta center sen 2006. de HADE ja, men nu är det brutet också! HÄRLIGT! Ja och som jag skrev förut så kan inte något lag ta över 6:e platsen från Brynäs nu, utan den har Brynäs IF <3.

Lite om de andra lagen nu. Det är ju så jämt runt slutspelsstrecket. Men idagens omgång vart det klart att Fröluda tar sig till slutspel, medans Modo missar det! det räckte alltså inte med att Foppa kom in och spelade. Men sen är det strid om den sista slutspelsplatsen mellan Luleå och Timrå. Och just dom lagen möts på Lördag i den sista omgången. Snacka om viktig och avgörande match. Det vinnande laget går till Slutspel.

Så här ser tabellen ut efter dagens omgång:
1. HV71............................93
2. Linköping HC.................91
3. Djurgården IF...................89
4. Skellefteå AIK...................87
5. Färjestad BK.....................87
6. BRYNÄS IF........................82
7. Frölunda HC......................78
8. Luleå HF...........................74
____________________________
9. Timrå IK...........................72
10. Modo hockey...................71
____________________________
11. Södertälje SK..................60
12. Rögle..............................55

Så ser den ut och ja det blir en spännade match på lördag mellan just Luleå - Timrå, men jag tror att Luleå tar den sista slutspelsplatsen trots allt, Man har hemmaplan och bättre spelare enligt mig :) Just nu är det iallafall väldigt skönt att vara Brynäsare. ;)

Godnatt och Hejdå!


Tremålsskytten Magnus Kahnberg i bild! :)


Fina bilden som jag tog :) med lite specialeffekter :)


Härligt att vara Brynäsare just nu! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0