Otur i spel men tur på Hovet

Ne men tjenixen alla underbara läsare!

Idag har dagen bara runnit iväg tycker jag. Dagen började med att mamma, jag och lillasyster Julia åkte ner på stan för att spela bowling. Bowling är man inte bra på kan jag tala om, men hör och häpna, jag börjar med en STRIKE! men sen gick det utför! en massa sträck och någon strike till men det räckte absolut inte till någon vinst, kom sist båda serierna som vi hann spela. Jag tror att det började för bra, så att man blev överraskad. Men men det var trevligt iallafall:) Sen efter oturen i bowlingen så fick jag ett tröstpris, som var att vi gick och fikade. Jag tog världens godaste muffins! gott gott.

Sen började det bli middagsdags, och då beställde vi pizza på Eldorado :) väldigt nyttig dag för mig, eller inte ;) det nyttigaste för dagen var nog Julias och min promenad till och från pizzerian, för då gick det undan kan jag säga, iallafall med pizzan i handen. tar ca 10 minuter att gå från pizzerian och hem till oss. Idag gick det snabbt kan jag säga :D men gott var det!

Ja och inte kunde man sluta dagen nå nyttigare heller, Catarina och jag åkte hem till Eva för att se Djurgården - brynäs på canal plus. Där blev man bjuden på Coca cola och chips ;) haha det är tur att man ska till Alborgen i morgon :D 

Matchen föressten! 1 poäng på hovet är inte fy skam! det är bra gjort! Det var väl Djurgården som hade det mesta av spelet, men ändå var det Jonas Nordqvist som gav Brynäs ledningen. (han har kommit igång nu i slutet av säsongen, nu är det dags). jaja sen i andra perioden kvitterar Djurgården, sen var det jämt så det bara smäller om det, men Djurgården hade de fetaste lägerna att avgöra, men längst bak i Brynäs står nämligen Jacob Markström! Han var grymt stabil i dagens match. Catarina och jag sa om det blir vinst då kastar vi oss i snöhögarna utanför Eva. Det blev 1 pinne och då kylade vi ner ansikterna i snön istället. det räckte gott och väl, rätt skönt var det också, efter att det var så nervöst i matchen, i förlängningen var Sebastian Lauritzen ett ribbskott från att ge Brynäs extrapinnen, men men 1 poäng är mycket bättre än noll. 

På torsdag är det en sån där skitviktig match Läkerol arena, som Brynäs bara måste vinna! En match mot Rögle, som ännu inte har vunnit mot brynäs den här sösongen och målskillnaden är hela 13 - 3 till Brynäs. Statestiken säger en sak men det är spelarna på isen som måste göra det! och jag säger bara en sak, Om Brynäs vinner på Torsdag, då LOVAR jag att jag kastar mig i en snöhög på väg hem från Läkerolen! det kommer vara bildbevis på det också!  så VINST= kasta mig i snöhog FÖRLUST= då blir det krokodiltårar!, ne då men jag kommer bara bli mer nervös, För BRYNÄS IF SKA TILL SLUTSPEL!

Ne nu ska jag ladda krafter för Alborgen i morgon! Godnatt och sov så sött! puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0