Händelserik dag

Tjena!

Det var ett tag sen nu senast jag skrev på bloggen. Har kommit av mig lite. Mycket Hockey och annat grejs som har kommit ivägen.
Idag föressten så redovisade Tessan och jag vårat projekarbete (sagoböcker för barn). Det gick väldigt bra, mycket nöjd faktiskt. Efter att många hade redovsat så slutade vi för dagen, vid cirka 11.00 HÄRLIGT SOM TUSAN! :D. Då var det bara att äta lunch och sedan cykla hem.

Väl hemma så satte jag mig ner och pluggade till Religionsprovet som jag har i morgon. Efter en timme eller så, så bestämde jag mig för att gå till kardborrens förskola, för de ska skriva under nå papper som skolan ska ha för att kunna nå en när man har APU. Jag behövde inte gå så länge innan jag träffade på Lotta som jobbar på Kardborren, så hon kunde skriva på pappret där, så jag behövde aldrig gå till förskolan, det var bra. För sen var det bara att vända hem igen och sätta sig och plugga. Har fastnat ganska mycket nu om Buddhismen men det kan fastna mera det vet jag. Får plugga lite mera senare ikväll. För nu sitter jag och väntar på att Jossan och Ida ska komma, för vi ska göra Matildas present. :) Hon fyller år på lördag :) 20 år dessutom!.

Nu till något helt annat. Mitt kära Brynäs har det jobbigt i slutspelet :( det står nu 3 - 1 i matcher till Djurgården. Det var match hemma i måndags, den matchen behöver jag inte ens prata något om, den var helt enkel USEL från Brynäs sida. Inget mål och backar som inte gör det dom ska och centrar och forwards som inte gör mål, en målvakt som hoppade av efter två spelade perioder efter en skada på benet. Kan det bli sämre? knappast :(

Sen var det match i går på Hovet. Jag åkte ner med Brooklyns tigers. Tillsammans med Catarina och Eva. Det var en mycket trevlig resa. Och matchen var riktigt bra! men trots en storspelande Eddie Läck och kämpande centrar och forwards så räckte det inte mot ett Djurgården som var bra. Men Brynäs var BÄTTRE! men i den här sporten är det antal mål som räknas. Brynäs gjorde 1 mål och Djurgården 2 så tyvärr. Det ser väldigt väldigt tungt ut för Brynäs nu. Det kan ha varit min sista match för säsongen som jag såg Brynäs IF :( men man ska inte ta ut något i förskott. Brynäs kan säkert vinna på fredag mot Djurgården, den här gången i Sveriges största och fulaste golfboll globen. Tyvärr så kan jag inte åka ner och titta då, ska hem till Matilda och fira henne. Annars hade jag garanterat åkt med. Det får bli en annan gång. I morgon kan alltså Djurgården avgöra och ta sig till Semi. Men det hoppas vi verkligen inte att de gör! Brynäs ska vinna i morgon och iallafall få till en 6 match på söndag i Läkerol arena! jag vill se Brynäs en sista gång i Läkerol arena den här säsongen!  blir det inte så så har Brynäs gjort det jäkligt bra i allafall, att ta sig till slutspel och sen iallafall vinna en match, jag jag aldrig i min vildaste fantasi kommer att glömma! :) Det jag däremot kommer att glömma är förstakedjan med Dackell, Dixon och Somervuori vart sjutton har de tagit ivägen i slutspelet???? inte en poäng och ne usla har de varit. Om de ska få ett godkänt betyg så ska de göra något i morgondagens match om de ska få något plus. Annars är den kedjan ett fiasko.

Ställningen efter 4 spelade kvartsfinaler

HV71 - Timrå  3 - 1

Djurgården - Brynäs 3 - 1

Linköping - Frölunda 1 - 3

Skellefteå - Färjestad 2 - 2


Ne jag skulle kunna skriva en hel uppsats med bara hocksysnack. Men måste begränsa mig lite om det ska bli nå intressant för er läsare att läsa. Nu ska jag plugga lite innan tjejerna kommer.

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0