Första kvartsfinalen mellan Brynäs - Djurgården

God kväll!

igår var det dags för hockeyfest i Gävle. För det var dags för den första kvartsfinalen mellan Brynäs - Djurgården. Förväntade mig en fullsatt tablettask med härlig inramning.

inramningen och publiken fanns där, men vart fanns Brynässpelarna. Vart var 1:a femman med Dackell, Dixon och Somervuori? de syndes inte alls under matchen.

Men några som ska ha beröm är Rödin, Silfverberg och framförallt Calle Järnkrok! Och såklart Ove molin som gjorde ett mål i matchen. Sen var Magnus Kahnberg bra också, han skapade rätt många lägen men satte aldrig dit någon puck.

Djurgården vann matchen med 4 - 3 :( och har 1 - 0 i matcher. Tufft för Brynäs nu, men I morgon är det en ny match fast på Hovet i Stockholm. Jag kommer att befinna mig på Hovet! för att heja fram Brynäs till en seger och försöka överrösta den stora Djurgårdsklacken! Det ska bli spännande och efter morgondagens match står det förhoppningsvis 1 - 1 i matcher! eller så kan det stå 2 - 0 till Djurgården, men då blir det tungt för Brynäs tror jag! men nu ska vi se det positiva!

Om ni vill kolla in matchen så sänds den på kanal 5. Spana in mig vettja! (i bortaklacken i keps och Brynäs hemmaställ).

Ställningen efter de första kvartsfinalerna:

HV71 - Timrå 1 - 0 i matcher

Djurgården - Brynäs 1 - 0 i matcher 

Linköping - Frölunda 0 - 1 i matcher 

Skellefteå - Färjestad 1 - 0  


Kram kram <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0