Ett minne för livet!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Så börjar jag kvällens inlägg!.

Idag var det nämligen dags för kvartsfinal 2 mellan Djurgården - Brynäs. Men denna gång på Hovet i Stockholm. Brynäs skulle få det otroligt tufft, Djurgårdsklacken bestod av 2700 personer! och ett enormt hav av röda tröjor. Jag tänkte att detta kommer aldrig gå vägen. Men man måste tänka positivt. Dock började det inte så bra Djurgården tog ledningen i första perioden med 1 - 0. Då trodde jessica att det var helt kört, men Eva, jag och Catarina sa åt henne att vi måste tänka positivt, Brynäs kommer att vända det här!.

Och vad var det dom gjorde? jo Jonas Nordqvist kvitterar i den andra perioden! det stod alltså 1 - 1 i matchen inför den tredje perioden. Och sen kom tredje perioden och den var jämn rätt igenom, så jämn att matchen går till den där förlängningen som gör mig galen! jag kunde knappt stå på mina egna ben. Det vart en RYSARE av alltihop! vilka avgör? vem avgör? vem vågar avgöra? 1 enda mål och det står antingen 2 -0 i matcer till Djurgården eller så blir det 1 - 1 i matcher.

Sen det som händer är bara REN GLÄDJE!  ni förstår nog vilka det var som avgjorde? vem som vågade och KVITTERADE TILL 1 - 1 I MATCHER! jag säger bara  JONATHAN GRANSTRÖM <3 Vilken lirare! Jag trodde knappt mina ögon och öron men Brynäs IF har kvitterat till 1 - 1 i matcher! Hur det än kommer att gå i kvarten så kommer denna kväll inte att glömmas i första taget! att få tyst på 2700 i djurgårdsklacken är en grym känsla, Brynäs har inte gett upp hoppet om en semifinalplats det kan jag lova, det är en lång väg att vandra men just nu är det fördel Brynäs! Match på Måndag hemma i Läkerol arena <3 vinst där och Brynäs har ett grepp om det här! men det återstår att se! :D

Ställningen efter 2 spelade kvartsfinaler

HV71 - Timrå  2 - 0

Djurgården - Brynäs 1 - 1

Linköping - Frölunda 1 - 1

Skellefteå - Färjestad 1 - 1

Det är mycket jämt i alla kvartsfinaler, förutom HV71 - Timrå.

Godnatt och sov så gott!


På plats på Hovet

Hjälten Jonathan Granström <3

Känslan att tystna en klack av 2700 pers var enorm skön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0