Djurgården väljer Brynäs!

tjena!

Var hemma hos Eva och tittade på väljningen av SM - slutspelet. Så här har lagen valt:

HV71 - Timrå
Den tror jag kommer bli väldigt jämn. Men jag skulle kunna tro att Timrå kan skrälla för de har en riktigt bra målvakt, och just en bra målvakt det har inte HV71. Jag hejar deffenetivt på Timrå i den här serien.

Djurgården - Brynäs
Att Djurgården skulle välja Brynäs ville jag otroligt mycket, och jag fick som jag ville. De möts i kvarten. Kommer bli en grymt bra stämning i alla matcher! skiljer ju bara några mil från Stockholm och Gävle. Poliserna kommer att få jobba ihjäl sig dock. För säkerheten måste vara bra under sånna här matcher. Vad talar för Brynäs i den här serien då? jo vi har en målvakt vid namn Jacob Markström, han är otroligt viktig! men vi har även ett otroligt bra försvarsspel, sen om Kahnberg och Somervuori och dom fortsätter att producera mål så kan det här gå vägen. Men det kommer att bli jämt tro mig! Min allra högsta önskan är att Brynäs slår ut Djurgården!

Linköping - Frölunda
Linköping valde alltså Fröunda. Den här serien kommer Linköping att vinna. Det tror jag, Frölunda har alldeles för dåligt försvarsspel, och sen har Honken sett lite darrig ut hela säsongen tycker jag. Linköping har spelare som Hlavac och Hlinka det har inte Frölunda.

Skellefteå - Färjestad
Den här serien kommer bli riktigt jämn men jag tror att Skellefteå kommer gå vinnande ur striden. De har ett mycket bra lag. Färjestad har varit lite upp och ner lite hela tiden, så jag vet inte. Jag hoppas att Skellefteå kan ta sig vidare till semi.

Det var alla kvartsfinalerna det. Nu längtar man grymt mycket tills på torsdag då den första kvartsfinalen spelas här hemma i Läkerol arena. Mot Djurgården! mycket folk och en asgrym strämning kommer det att bli!

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0