Brynäsmatch och en massa spekulationer

Hejsan svejsan!

Som jag berättade igår i inlägget så skulle julia, jag och mamma gå ner på stan om det var fint väder, och ja fint väder vart det idag. Så det var bara att gå ner på stan. Vi fick det lite stressigt för klockan 11.00 skulle vi vara hos Anette (alltså frissan) och vi var typ vid MAX kvart i och vi skulle typ till tågstation. Så det var bara att gå med snabba och långa steg det. Väl där så fick man pusta ut. Jag klippte bara topparna och luggen som vanligt. Efter frissan var det meningen att vi skulle gå och äta på Östens pärla, men Julia mådde inge bra och hade ont i magen, så då bestämde dom att vi skulle beställa mat från vagnen nere vid Lidl vid oss. Som man är själv så blev jag förbaskat besviken, så jag gick hem också. Väl hemma kom jag på att jag inte hade någon nyckel med mig, så jag fick sitta på bron och vänta tills Julia och mamma kom med bussen. Som tur var så fick jag inte vänta så länge. Maten vart tillslut god, trots besvikelsen.

Mot kvällen var det dags för sista grundserieomgången i elitserien för Brynäs IF, alltså omgång 55. Matchen var mellan Brynäs - Skellefteå. Brynäs hade ingenting att spela om, kanske lite mera självförtroende inför kommande slutspel då, men Skellefteå hade dessto mera att spela för, de kunde få sluta på en fjärdeplats. Så för mig kändes det som om Skellefteå skulle dra det längsta strået idag. Och det började bättre för Skellefteå också 1 - 0 ganska så snabbt men sen kvitterade Brynäs till 1 - 1 genom Kalle Järnkrok. Men därefter kunde Skellefteå ta ledningen igen med 2 - 1. Så slutar den första perioden. I början av den andra gör Jonathan Granström 2 - 2. Men strax därefter tar skellefteå ledningen igen med 3 - 2. Men det var inte slut med mål efter det, Brynäs kvitterar återigen genom Magnus Kahnberg, som är riktigt het nu! alltså 3 - 3 sen hör och häpna så var var Brynäs som tog ledningen med 4 - 3 genom Jusso Hietanen! men det höll inte så länge för då kvitterar Skellefteå istället till 4 - 4 och matchen går till förlängning. Och där avgör självaste Jonas Nordqvist! ;) 5 - 4 till Brynäs och två poäng. Brynäs slutar elitserien med 84 poäng! mycket mycket bra!

Timrå bortaslog Luleå, och det betyder att Timrå tar den sista slutspelsplatsen. Jag trodde säkert att Luleå skulle ta den men men det vart Timrås plats.

Nu var det det här med slutspelet! I morgon kväll klockan 19.00 på canal + så får man veta vilka lag som möter vilka i det kommande slutspelet. Det går att Spekulera hur mycket som helst om det, men man kommer aldrig komma fram till något resultat. Jo i morgon vet vi!

Jag tror att Brynäs kommer att få möta Linköping. Men jag skulle hemskt gärna vilja att Djurgården tar Brynäs!. Det skulle bli ett enormt tryck på läktarna då! ;) och  det brukar bli roliga matcher mellan lagen. Men det återstår och se. HV71 slutar 1:a i serien men dom kommer troligtvis att välja Timrå. Men jag tänker inte sitta och skriva nå mera om det för vi får veta allt i morgon, jag skulle lika gärna kunna skriva en hel uppsats om bara väljningen inför slutspelet, men meddelar i morgon hur det kommer att se ut. Hoppas på att Brynäs kommer att gå långt i slutspelet iallafall:)

I morgon blir det bara att ta det lungt och göra lite saker som måste göras! lite skolarbeten. Sen längtar jag enormt mycket till torsdag då slutspelet drar igång på allvar. Först hemmamatch för Brynäs mot ja det vet vi inte än men i morgon vet vi!  Fast först längar jag faktiskt tills tisdag för då blir man 19 år :)

Nä nu ska jag ta och sova! hejsvejs!


Sveriges finaste arena <3

spelarna värmer upp

Jonas Nordqvisst som avgjorde i Sudden <3

Slutresultatet <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0