Brynäs IF klart för SLUTSPEL!

God eftermiddag alla läsare!

Här sitter jag, en förkyld Alexandra, vart så plötsligt förkyld i går. Men det är näsan som har täppt igen, annars är allt bra. Men en förkylning stoppar inte mig från att gå på Brynäsmatch. För det var just det jag gjorde igår kväll. Brynäs kunde säkra sin slutspelsplats igår. Jag själv kände att det kommer bli tufft! serieledarna kommer och de har ett väldigt vasst powerplay. Men då ska de komma ihåg att Brynäs har ett väldigt vasst boxplay. Så det jämnar ut sig.

Det var framförallt Brynäs boxplay som glänste matchen igenom! Matchen vann Brynäs med klara 3 - 0. Första målet gjordes av junioren Calle Järnkrok, 2 - 0 sköt Jusso Hietanen stenhårt in i målet, och Eero Somervuori gjorde det sköna 3 - 0 målet. Båda han och hela Läkerolen blev tokglada! Mycket mycket härligt med en slutspelsplats!

Vilken målvakt Brynäs har då! Jacob Markström höll sin 5:e nolla för säsongen! Fortsätter han så här och om Brynäs spelar snäppet bättre så vet inte jag hur lång säsongen kommer att bli, men rätt så lång kan man nog räkna med :) 

Markström kastade iväg sin klubba till klacken efter matchen! tänk om man hade varit den lottade människa som fått hans klubba i handen. Skapligt avensjuk man blev ;) då skulle man ha hållit i den stenhårt och inte vågat släppa taget av den alls på vägen hem. Men men nu var det inte jag som behövde göra det. Men man vet aldrig, det kan bli min tur någongång också. Det ligger en Puck här hemma på mitt rum, den skulle nog bli glad om det kommer en kompis, alltså en klubba :) Gärna Nordqvists klubba, för det var han som sköt upp pucken till mig ;) haha. 

ne nu vart det mycket hockeysnack. kanske borde prata lite om dagen. Har inte hänt något speciellt i skolan. Bara rullat på som vanligt. Fick godkänt på svenska provet vi hade före lovet, så det var bra. Kanske händer lite mera i morgon, vad vet jag :) 

Vilket lag ska ta den sista slutspelspaltsen då tro? :) egentligen så struntar jag i det, men jag hoppas själv att Modo missar det och att Luleå tar den 8:e och sista platsen. 

Dagens Elitserieomgång (omgång 53) 

Luleå - Södertälje (borde bli klar Luleåvinst) tippar 4 - 1
Färjestad - Rögle (borde bli hemmavinst)  3 - 1 
Frölunda - Timrå (borde bli hemmavinst även här) 4 - 3 

Hörs senare! puss och kram <3



Sång: Jacob Markström går på vatten tjalalalalalalala!!! 


 Dags för brynäs Intro <3


Ingång för spelarna :)


Dixon i Fan corner efter matchen


Jacob Markström <3  5:e nollan den här säsongen

Kommentarer
Postat av: Catarina

Vilken underbar vinst det var!!!...hoppas bara att vi slipper FBK och LHC i kvarten för dom klarar vi aldrig av :(

Ses på lördag, då ska vi NJUTA på matchen!!

Kram

2010-03-10 @ 09:30:06
URL: http://catarina.blogg.se/
Postat av: Mackan

Klubban var ju trasig ändå ^^ :)

2010-03-10 @ 12:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0