Omgång 27 "Ska Brynäs lyckas ta poäng mot Serieledarna ikväll?"

Jaha då var det dags för omgång 27 i säsongens elitserie. Tabellen är så oerhört jämn så varje poäng är viktig för de 12 lagen i tabellen. Jag själv hoppas verkligen att Brynäs gör en kanonmatch uppe i Luleå, och tar med sig poäng hem till Gävle igen.

Så här ser alltså omgång 27 ut, lördagen den 4 december:

Skellefteå - AIK
En match där både lagen kallar sig för AIK. frågan är bara vilket AIK som kommer segrande ur denna strid? Jag tror Skellefteå AIK kommer att vinna dagens match. AIK är inne i en liten svacka nu skulle jag tro. De har flytit på bra för dom men det måste komma svackor ibland också och där är laget nu. Skellefteå är starka på hemmaplan så här får Skellefteåpubliken glädjas åt 3 poäng ikväll.
Mitt tips: 4 - 1


Ja ikväll är ni bäst i mötet mellan Skellefteå-AIK :)


Djurgården - Timrå
Det här är en viktig match för båda lagen. Timrå är riktigt bra på bortaplan, men medans Djurgården har vunnit alla möten hittills mot Timrå den här säsongen. Så det blir nog en fartfylld hockey, där inget av lagen vill göra några misstag. Men jag hoppas verkligen att Timrå kan ta en 3 poängare av Djurgårdstöntarna. Allt som har med Djurgården är verkligen HAT just nu, eller kommer alltid att vara för mig. Så Timrå ikväll hejar jag på er! 
Mitt tips: 2 - 5 


Timrå får jubla över 3 tagna poäng på Hovet ikväll!


Färjestad - Modo
Ja vad ska man säga om denna match? ett Modo som har en bra formkurva, lika har motståndet Färjestad, tror på en jämn match mellan dessa två lag ikväll. 
Mitt tips: 3 - 3 (4 - 3 efter sd) 


Det kommer bli en jämn kamp i Löfbergs lila 


Linköping  - Södertälje 
Två formsvaga lag möts i Cloetta Center ikväll. Ett SSK som ser rätt så bra ut ändå fast de har hamnat i en formsvacka. Linköping måste upp några trappsteg om de ska vara med och kämpa om SM - guld. De har inte kommit upp i sen standard ännu. Fast ikväll tror jag att Linköping tar en hemmavinst. Tror inte att SSK kan vinna mot Linköping ikväll. 
Mitt tips: 4 - 2 

 
Cloetta Center jubel ikväll...


Luleå - Brynäs
ja här har vi huvudmatchen för min del då. En tuff bortamatch för mitt kära Brynäs. Men samtidigt har Brynäs spelat bra borta mot Luleå den här säsongenen, fast det har inte resulterat i någon poäng på bortaplan. Men ikväll är det dags Brynäs! sätt dit serieledarna nu! Jag tror på BIF vinst ikväll! jag vill inte tro något annat!
Mitt tips: 2 - 3


Jag vill se Brynäs jubla ikväll!


HV71 - Frölunda
två formstarka lag, något lag måste bryta sin formstarka svit. Men vilket? svårt men jag tror att Jönköpingslaget kommer vinna den här kampen. 
Mitt tips: 2 - 1  


Hv71 vinner i kväll mot Frölunda.

Det var alla dagens och kvällens matcher det. Ska det fortfarande vara en sån jämn tabell i fortsättningen eller kommer några lag att dra ifrån... ? i så fall hoppas jag verkligen att Brynäs är med på den resan! men vi får se hur det går i den 27 omgången! lycka till alla lag! (förutom Djurgården) de kan förlora så stort att de måste hem och gråta! usch för Stockholmslag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0