Brynäs får avsluta år 2010 med förlust, 2011 kan bara börja bättre !!

Ne Brynäs det är inte godkänt ! det är inte bra! det är inte juluppehåll fortfarande! Nu när klockan har passerat 00.00 och det står nr 31 i kalendern och det är dags för nyårsafton så kan man inte glädjas åt någonting i går kväll som hände i Läkerol arena. En match som Brynäs spelade mot bottenlaget Modo.

Matchen började på värsta tänkbara sätt för Brynäs, Modo gör 1 - 0 50 sek in i perioden. 2 - 0 kommer också det inte långt in på period nummer 1. Här trodde jag att matchen skulle rinna iväg och att storstryk var på gång mot ett heltaggat Modo som före matchen hade 7 raka förluster. Ja jag vet att Modos lagkapten Per Svartvadet spelade sin 724:e match i Modotröjan, vilket är det bästa i Modo genom tiderna, men vänta ni bara, vi har en lagkapten som heter Andreas Dackell som sätter reduceringspucken till 1 - 2, och HUR GUBBEN GÖR DET! han tar sats från egen zon och åker rakt igenom allt och alla och tillslut sätter han pucken i mål! ja vad ska man säga! klassmål Dackell!!! underbart att sedan höra låten " du ska va president, du ska va miljonär" det är resultatet från den första perioden det.

Andra perioden är 7 minuter lång innan 2 - 2 kommer ! i högtalarna hör man "Du ska va president, du ska va miljonär" det var alltså inte sista gången vi hörde den låten.. Dackell gör också kvitteringsmålet! kanske inte lika snyggt men usch vad viktigt !! minst lika viktigt är det lag som gör ledningsmålet för kvällen...  och det gör Modo hockey tyvärr.. 2 - 3 när period nummer 2 är slut.

Tredje perioden är inte bra från Brynäs sida... under periodens gång ser man Niklas Czarnecki i Brynäsbåset bli RIKTIGT irriterad på Brynäsgrabbarna! då menar jag RIKTIGT.. slänger igen båsdörren med en smäll och visar att nu får ni "piip" skärpa till er!!
inte ens den utskällningen hjälpte... Brynäs förlorar matchen med 2 - 3 och nu har laget 3 raka förluster.. tyvärr, det ser inte ljust ut just nu för Brynäs IF :(


2 målsskytten Andreas Dackell ! tyvärr hjälpte det inte :(


Nu ska jag inte vara den som klagar på allt och alla, som Brynäsare brukar man vara rätt duktig på det typ.. men Brynäs ljuger inte om de säger att de saknar JVM grabbarna, Wännström, Bertilsson, Larsson och framförallt Calle Järnkrok, VARFÖR, ja VARFÖR är det inte uppehåll i Elitserien när JVM spelas???? tycker det är helt sjukt att det inte är så, okej hade jag hejat på Modo eller nått lag som inte får upp några junisar så hade jag säkert inte brytt mig alls, men Brynäs är laget i mitt hjärta och se dom förlora 3 raka matcher utan sina JVM stjärnor svider... :/ okej nu kan man inte bara skylla dessa förluster bara på att inte junisarna var med.. men visst saknas dom??

Sen vill jag nämna att Greiss tycker jag ser lite darrig ut i matcherna, inte riktigt så bra som han ska vara. På Söndag vill jag se Svedberg i mål mot Luleå... för tror att han är jäkligt sugen att stå och få speltid.. Det kan vara det som skiljer en förlust till en vinst, att byta målvakt en match, kan vara nyttigt att Greiss får vila någon match också! så tycker jag !!


Låt Svedberg stå på Söndag !!

Ne nu blir det att fira nyårsafton med härliga vänner ! kommer inte ha något speciellt nyårslöfte precis, men en sak är klar vad Brynäs ska ha för löfte, de slutade året med en förlust, då ska löftet vara att BÖRJA året med en VINST på söndag ! sen får vi se hur långt det räcker i höst, men laget måste upp både prestationsmässigt och tabellmässigt! HEJA BRYNÄS IF ! föressten GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0