Omgång 31, Brynäs är sugen på Revansch..!

Vill ni veta en sak...? senaste gången jag såg hockey Live i Läkerol arena var den 7 december mot Linköping.. nu är det snart den 26 december då det är hockey i Läkerolen mot Södertälje, men hallå jag har ju nästan glömt bort hur man klappar händerna och alla hockeyramsor har börjat lagt sig på hyllan... okej jag tror jag vet hur man klappar händerna och nog tror jag att ramsorna sitter kvar.. sjöng ju senast på en ramsa i går.. ni vet "vårt hockeylag från Gävlestad som vi lever för varenda natt och dag...." och så vidare..

Men iallafall i morgon är det dags att klappa händer och sjunga ramsor igen! så jag har längtat.. men samtidigt har det varit lite skönt att ha haft ett litet uppehåll, spelarna brukar uppskatta det, kanske inte Brynäs nu då när det flöt på så himla bra före uppehållet men de andra lagen uppskattade det nog, sen som brynässupporter så uppskattar man det också.. lite vila måste man ha.. det är trots allt jobbigt att vara supporter för ett lag. Men mest nöje såklart! god julmat har man iallafall fått i sig och fina julklappar har man fått.. Tack alla !

Men nu är det slutätet på både julmat och julvilan för Brynäsgrabbarna, och de övriga klubbarna runt om i Sverige, i morgon drar omgång 31( oj vilken bra siffra,favoritspelarens nr i BIF) igång på allvar, på självaste Annandag jul också! mycket trevligt! Hur ser omgången ut då och vad tror jag om matcherna..? det ska ni få veta just just nu...

Omgång 31 i Elitseriehockeyn ser ut på följande vis..

Luleå - HV71 kl. 16.00
På annandagen blir det alltså hockey underhållning i Coop arena.. ja det är alltid svårt att veta vart lagen står efter ett sånt här uppehåll, men jag tror att hemmalaget Luleå tar 3 poäng i morgon, det gick lite trögt innan uppehållet men nu när de fått vila och ätit lite julmat så kommer de ut taggade...
Mitt tips: 4 - 2


Luleåjubel ikväll, snyggt märke där bakom!

Brynäs - Södertälje kl.16.00
Hockeyunderhållningen fortsätter och stannar till i Gävle och Läkerol arena. Här kommer det bjudas på underhållning kan jag säga! Brynäs har inte tagit några poäng när motståndet har hetat SSK denna säsong men det finns säkert en stor skala revansch i Brynäsgrabbarna! Brynäs har bestämt sig för att ta alla tre poäng i morgon det vet jag och det ska de göra! Tror nog att det blir en ganska jämn historia men att Brynäs kommer segrande ur striden tvekar jag inte ett dugg på...!
Mitt tips: 3 - 1 (3:an sätts i öppen kasse, såklart är det Dackell som sätter den..)


Hoppas Greiss fortsätter min sin fina form uppåt!

Modo - AIK kl.16.00
Också en svår match att veta vart lagen står. AIK förlorade derbyt mot Djurgården med 1 - 3 här om dagen. Tror även det blir förlust för 08:orna i morgon med! hoppas också det.. Stockholmslagen är inte värda några poäng alls och mest av allt inte fansen... ne heja Modo!
Mitt tips: 5 - 2


Härligt Modojubel !

Djurgården - Skellefteå
jaha, nu var det dags för nästa 08:or. Även denna match svår att tippa men känner på mig att Djurgården tar tre poäng men vill inte att de ska göra det! usch.. jag hejar på Skellefteå i den här matchen men måste tyvärr tippa att Djurgården vinner.. (svider att göra det)
Mitt tips: 3 - 2


mår illa av att se..

Linköping - Timrå
oj, ja de här två lagen har jag ingen koll på alls typ. väldigt svår match att utse någon vinnare, därför säger jag att Linköping vinner men i sudden.
Mitt tips: 4 - 3 efter sudden


Här går Jämtin och Linköping segrande ur striden

Färjestad - Frölunda
Här är det faktiskt dags för en "utematch" i Karlstad får man stå och frysa för att se hockey i morgon. Kan bli en mycket spännande match. jag har faktiskt bara tippat hemmasegrar i alla matcher.. undra om jag ska fortsätta med det eller om jag bryter det mönstret nu.. Men jag tror ändå att hemmalaget vinner "deras" utematch... Färjestad vinner..
Mitt tips: 2 - 1 (rätt så målsnål match)


Färjestad kör utematch i morgon ! och den vinner dom

Jaha, det var alla matcher i omgång 31. Jag hoppas Brynäs kan vinna sin match mot SSK så är jag nöjd och glad! Vi syns i Läkerolen i morgon! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0