Stockholmshockeyn är för mig ett skämt !

Vad in i *** håller Djurgårdsfansen och AIK fansen på med????? vi är tyvärr på väg till en förstörd hockeykultur...
Det tredje Stockholmsderbyt mellan AIK och Djurgården spelades i kväll och ja det var upplagt för fest! eller???

Jag vet inte om jag direkt kan kalla det för fest.. eller det kan jag inte göra.. ni minns Djurgårdarnas uppträdande i Läkerol arena i höstas? ja säg flera 100 gånger värre ikväll.. men denna gång var det AIK supportrar också! Slagsmål, pyroteknik och stormande supportrar som har dödsblickar på de andra lagets supportrar, som bara stormar över sektionerna och drar med sig både barn och deras föräldrar... hallå vart är vi på väg?? ne det är inte talan om "på Spåret" utan det är hockeyn som håller på att bli sönderkrossat av Stockholmssupportrar. När man som Brynäs supporter, "det måste läggas till att man är Brynässupporter och inget hjärta för något annat lag, hade man idag varit supporter för AIK eller Djurgården hade man bara suttit och skämts.." Men iallafall, när man som Brynässupporter ser på sånt här på TV blir man MER än upprörd! hur i hela friden får de hålla på? hur stoppar man dom?

Det är frågor som ingen tyvärr kan svara på...


pyroteknik är ett problem i Elitserien just nu...


Ne om jag får bestämma, vilket jag inte får.. men iallafall så tycker jag att AIK och Djurgården flyttas ner till Allsvenskan och sen tar vi upp Leksand och vilket annat skitlag som helst... men då blir det RIKTIGT derby! Brynäs - Leksand är något för hockeyälskare och då slipper vi allt skit med supportrar att göra! Det skulle bara bli en hockeyfest av allt!  tyvärr går inte det men...

Nu tillbaka till "idioterna" tyvärr drar man alla över samma kant nu när de håller på så här, nu anser man att både Djurgårdsfans ( om de nu kan kallas för det) och AIK fans är idioter hela högen, det spelar ingen roll om du är 4 eller 99 år gammal! det är skandal! Sen en sak som jag såg på TV:n , var är matchtröjorna ? ingen i AIK:s klack eller Dif klacken har matchtröja... bara det säger att de är inte på matchen för att heja fram sitt lag utan de är bara där för att förstöra hela skiten. En typisk djurgårdssupporter tex, ett par jeans eller svarta byxor, och en huvtröja som de har dragit huvan över huvudet.. och sen åldern är väl runt 16 - 20 årsåldern.. (fast de beter sig som om de vore 3 åringar) ne bort med alla som förstör för oss som älskar ishockey! Vi som lever för ett lag ! och hejar fram laget till en seger! vi som kan bete oss som RIKTIGA supportrar! ne är så jäkla förbannad.... skulle bara vilja, ja inte vet jag men storma Globen och slänga ut vartenda köttstyckte i klackarna..... det får bara inte förekomma sånt här i Elitserien! Det måste bara hända något! annars kommer det inte vilja komma några folk till arenorna när AIK eller Djurgården kommer på besök...


vem vill möta dessa idioter till supportrar?


Tänk er slutspelet i våras då Djurgården mötte Brynäs på Hovet och läktaren var fulla av rödklädda Djurgårdare... och Djurgårdsklacken bestod av flera tusen människor som bara stod och sjöng och hoppade för sitt Djurgården.. Det var fest det! det är så man vill att ishockeyn ska vara! det är en familjefest! varför kan inte de fortsätta med den härliga inramningen in i säsongen 10/11 ?


Det ska vara en familjefest att gå på hockey.. !

Sen en annan sak som man vart förbannad över... Brynäsklacken ville visa en banderoll som det stod Säkerhet - på olika villkor?  för att visa sin protest mot polisen och allt, för det som hände när just Djurgårdsklacken var på besök i Läkerolen... jaha nä vad ser man på TV:n att Djurgårdsklacken håller upp för banderoll...
jo "God jul Horungar"! Hur i ** får de visa upp den och Brynäsklacken får inte visa Säkerhet - på olika villkor? det är för mig en gåta.. en gåta som inte går att lösa... men visst är det sjukt hur det är och fortsätter det så här så vet inte jag vad som kommer att hända... men hockeyn kommer förstöras...

Jag skulle kunna skriva en hel bok om detta som händer runt ishockey nu.... men jag får nog nöja mig med det här.. sista avslutande ord... De sa att nu är hockeyn glödhet i Stockholm igen efter att AIK har tagit sig till Elitserien igen.. frågan är om den är så jäkla glödhet nu efter det här?? Vill man se på glödhet hockey så åker man till Gävle och Läkerol arena för att se Brynäs IF, de kan verkligen spela en glödhet hockey! välkommen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0