Snart drar Junior-VM igång på blodigt allvar!

Klockan har passerat 00.00 denna natt, och mina ögonlock viker sig som stenar.. trött trött.. men vill iallafall bjuda på ett litet inlägg så här vid jultider. Ja just det jul ja... alla sitter och väntar till julafton ska komma och att tomten ska dela ut julklappar till de snälla barnen och människorna, jag däremot längtar efter 26 december då det är Brynäsmatch igen hemma i Läkerolen, sen får man inte heller glömma att Junior - VM börjar då ! okej, ja jag är dum om jag inte säger att jag längtar till julafton, för det gör jag också, men jag har ju redan fått min stora riktiga julklapp som är systemkameran. Så mycket mera får inte jag. Men det är sällskapet att få vara med släkten och träffa dom och vi får inte glömma julmaten! Gravad lax med gravadlaxs sås, jag säger bara mumsellbabba!! ;) ja det bara saftas i munnen av att jag tänker på det.. 

Ne men nu till den 26 december då Junior - VM börjar på riktigt. Som ni säkert redan vet, eller iallafall ni Brynäsare så är det 4 st Brynässpelare som har kommit med i truppen till JVM. Det är Calle Järnkrok, eller föressten vi tar hela truppen:

Målvakter:
 
1. Fredrik Petterson Wentzel
30. Robin Lehner
Johan Gustafsson

Backar:
2. Fredrik Styrman
4. Tim Erixon
5. Adam Larsson
8. Klas Dahlbeck
9. John Klingberg
12. Patrik Nemeth
15. Simon Bertilsson (Brynäs)
25. Jonas Brodin

Forwards:
10. Johan Larsson (Brynäs)
13. Johan Sundström
14. Max Friberg
16. Anton Lander
17. Carl Klingberg
18. Jesper Fast
19. Calle Järnkrok (Brynäs)
20. Sebastian Wännström (Brynäs)
22. Gabriel Landeskog
24. Oscar Lindberg
27. Rickard Rakell
28. Jesper Törnberg
29. Patrick Cehlin

Det var hela JVM truppen det. Det ska bli väldigt intressant att följa JVM detta år, det känns som om det kan räcka långt i år med! alla går för guld!

Men hur sänds Junior - VM på TV då? jo det ska jag ta reda på och svaret hittade jag rätt så snabbt. Här har ni
TV - tiderna för Sveriges matcher i junior - VM:

26 december
Norge - Sverige 22.00 SVT

29 december
Sverige - Ryssland 01.00 SVT

30 december
Sverige - Tjeckien 21.00 SVT

31 december
Kanada - Sverige 22.00 SVT

Det var grundspelsomgångarna, sen hoppas vi att Sverige tar sig till kvart, semi och final! jag säger bara lycka till grabbar! det kommer bli en härlig underhållning för oss i Sverige under juldagarna! Sverige mot GULD!


Calle Järnkrok är en av de fyra Brynässpelarna som spelar JVM !


Vi vill se Sverige jubla!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0