London bra men Gävle bäst!

ne men hej på er igen! det var längesedan sen sist... Jag har till och med hunnit varit i London på en liten semester typ :) Jag säger bara FÖR STORT! man kan gämföra London med Stockholm om man vill, men nje fy vad stort det är. Det är väldigt vackert och så... men jag har aldrig förstått mig på det där med storstäder. Gävle det är grejer det, nära till allt och lagom med människor.
Men iallafall så landade vi i London i torsdags alltså nästan precis en vecka sen, på eftermiddagen någon gång. Och ja vi gjorde inte så mycket mer än att äta på kvällen. Som Brynäsare kunde man inte hålla sig för att kolla med poolarna hemma i Läkerol arena hur det går för Brynäs i matchen mot Timrå, för Brynäs spelade nämligen hemmamatch den torsdagen, man kan ju säga att det var dålig planering av familjen, men nej nej hallå jag har varit i London. En Brynäsmatch måste jag väl kunna missa? eller? ja det var jobbigt att inte kunna vara på plats. Men fick ett glädjande sms sen vid 8 tiden i London och en timme framåt i Sverige, alltså vid nio tiden typ. Att Brynäs hade vunnit matchen med 2 - 0, den kvällen blev inte sämre direkt.... :)

Fredagen ägnade vi hela dagen åt att gå på stan...

Lördagen var händelserik, först åkte vi buss som tog oss runt typ hela London, då man fick se några kända byggnader och många kyrkor var det :) fast vi steg först av vid Madame Tussauds, där Jossan och jag gick in för att titta och uppleva. Det var enormt häftigt att se alla kända människor i verkligheten, fast var de riktiga? hehe ne de var ju inte det men oj så verkliga de såg ut. Riktigt coolt. Tänk om man skulle ha ett Madame Tussauds här i Gävle med några kända profiler, typ Brynässpelare, ja där skulle jag hänga hela dagarna lång. Fast i för sig så får man rätt så enkelt ett fotografi med sin favoritspelare och sig själv nu för tiden... så det kanske ändå inte skulle vara så häftigt.. men men. Efter vi var klara där så fortsatte vi att åka den där bussen som tog oss runt London.. häftigt att se Big Ben och London Eye på riktigt. Ja sen var den dagen över typ...
Eller nästan iallafall, på kvällen plingade det till i mobiltelefonen och då får man veta att Brynäs hade besegrat HV71 på bortaplan efter förlängning med 3-2. Calle Järnkrok sudden hjälte... Ja nä men det verkar gå väldigt bra när jag är bortrest.. kanske ska fortsätta med det? eller inte då... men kul för Brynäs att de vann nere i Jönköping. Oh Brynäs går till juluppehåll med en 5:e plats i tabellen, eller okej en 6:e plats nu efter att Linköping petade ner oss när de spelade i måndags, men de har samma poäng som Brynäs. jaja men den dagen kunde inte sluta bättre.. den heller! :)

Söndagen sen gick vi och tittade vid en marknad och sen åkte vi in till stan igen och tittade lite. Men sen vid tre tiden typ så var det dags att åka hem till Sverige och Gävle igen. Borta bra men hemma bäst.. det är så det heter och det stämmer alldeles utmärkt det! Det var riktigt skönt att komma hem... men har haft det supermysigt med Jossan och familjen.

Några bilder jag vill dela med mig av kommer här....


Edward i Twilight :) och Jossan och jag


 toppen på Big ben :)


London eye :)


Julia och jag med en varsin kopp varm choklad :)


jag sitter och fikar :)




Kommentarer
Postat av: Jessica

ser ut som en kul resa :))

2010-12-15 @ 23:02:47
URL: http://finest.se/jessicas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0