Brynäs - Leksand på en uterink nära dig!

Medans jag väntar på att klockan ska bli 01.15 då det är hockey på SVT play för småkronorna. En träningsmatch mot Kanada inför JVM, så tänker jag dela med mig av en tanke och en liten dröm faktiskt...

Kan Frölunda - Färjestad så kan väl Brynäs - Leksand ? kan Leksand - Mora så kan väl Brynäs - Leksand? nu fattar ni förstårs ingenting om vad jag rabblar upp.. det jag snackar om är en "utematch" mellan Brynäs - Leksand. Det skulle vara någonting det! det är en liten dröm som jag gärna skulle vilja uppleva.

Men för det första så skulle det vara bra om dessa två lag spelar i samma division, alltså Elitserien, kom igen nu Leksand och ta er upp till ES! vi vill ha lite Gävledala derby! För det andra så kostar det en HEL del att ordna en utematch.. vart skulle de pengarna komma ifrån... skulle fansen kunna ställa upp? kunde de hjälpas åt att värva Jonas Nordqvist så kanske det finns en chans att de skulle kunna bidra med pengar till en "utematch" mellan Brynäs - Leksand, öh ne det glömmer vi direkt...

tänkt 31 000 människor som antingen är Leksandsfans eller Brynäsfans eller så är man ingenting, utan är där för själva upplevelsen.. men tänk er... det är en fullsatt Läkerol arena gånger 4 (på ett ungefär) ja det skulle vara något det! kommer Leksand upp i Elitserien så tror inte jag att det dröjer länge innan det kommer snackas om en "utematch" mellan dessa två lag.. den som lever får se helt enkelt.


en utematch mellan Brynäs - Leksand skullle det vara något?


guud vad människor! föressten är bilderna från rekordmatchen mellan Frölunda - Färjestad



dröm, dröm och dröm vidare....


Kommentarer
Postat av: Simon

Det låter bra det, Brynäs - Leksand ute match! skulle vara en upplevelse det :)

2011-01-29 @ 10:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0