Vart har sommaren tagit vägen?

tjenixen!

Ja vart har sommaren tagit vägen egentligen?.... okej jag har hunnit gjort rätt mycket i sommar men ändå. Jag har tagit studenten....jag har fått reda på att jag har kommit in på Lärarprogrammet inriktning mot förskola.... alltså så ska jag plugga i 3 och ett halv år framåt:)..... sen har jag tagit körkort! :) det är väl typ det jag har hunnit med hittils :) Det var ett tag sen jag skrev sist men jag har inte haft orken och tiden att sätta mig och skriva ett blogginlägg, men just idag kände jag för att skriva :) det mesta beror nog på att Hockeyn börjar närma sig också och då blir det mycket skriva det kan jag lova :) för hockey ja, idag den 2 augusti var det dags för de flesta lag i Elitserien att ta första skridskoskären på is för säsongen 10/11 :). För det var just ispremiären jag ägnade förmiddagen åt! :) okej nu var det inte jag som tog de första skridskoskären för säsongen 10/11, utan det var Brynäs IF som gick på is idag klockan 11.00, gissa vem som var där och tittade om inte lilla Alexandra :) yes jag var där med Catarina och Eva :) eller ja Eva kom när det återstod 10 minuter typ, men det var för att hon var på någon utbildning och slutade vid tolv så hon hann se typ tio minuter men men :) själv såg jag hela passet :)

Alltså det såg riktigt jävla bra ut om man får använda svärord, men det får man såklart inte men det såg iallafall kanon ut. Tycker iallafall jag. Det var full fart och alla var glada och väldigt motiverade. Roligt att se nyförvärven om man nu såg dom, för inte vet jag vad de har för nummer :) inte idag iallafall för de hade inga nummer och namn på tröjorna bara på hjälmarna hade de nummer. men men det lär märkas sen vem som är vem :) Vi har iallafall två nya målvakter vid namn Björn Bjurling och Niklas Svedberg. Det jag såg idag så var helt klart Svedberg den bästa målisen, men det vet man aldrig, Bjurling kan bara ha haft en dålig dag men det känns som om Svedberg är stabilare och han liknar Markan lite :) ja just det och Jacob Markström var med på ispremiären också! ja vore det så väl att han stannande i Brynäs så var det inge snack om vem som blir förstemålis, men nu stickar ju Markström över till andra sidan atlanten till Florida Phanters. Får önska han all lycka till! men han kommer bli saknad i Brynäs för ingen annan målvakt kan komma i klass med honom. så är det bara. Men men vi får se vad Bjurling och Svedberg kan bevisa :) de kan säkert de med :) Annars var det inget som utmärktes på isen i Läkerol arenas B - hall. Förutom att det var vinter i hallen, det var minusgrader usch :) men samtidigt är det den kylan man vill känna för då känner man att det börjar närma sig hockeysäsong!. jo ni hörde rätt, det är snart dags för en ny hockeysäsong, om 45 dagar har Brynäs IF hemmapremiär mot Modo i Läkerol arena! om jag längtar tills dess behöver jag inte ens nämna för det förstår ni att jag gör. Men först blir det en hel del träningsmatcher för Brynäs del, de åker ner till Gotland nu på onsdag och blir där till söndag och då har de två träningsmatcher tror jag att det var :) en mot Södertälje och sen mot något annat som jag inte har koll på just nu men men skitsamma :)

Jag tror starkt på säsongens Brynäs IF :) de kan ta steget till Slutspel detta år också det tror jag säkert! och kanske till och med längre än till kvartsfinal :) vem vet :)

Säsongens Kanon
Inne i Läkerol arena har de byggt om ståplats lite, eller de har utökat ståplats. Sittplatserna som var nedanför ståplats förut har nu också blivit ståplats. det blir kanon, fler människor får plats på ståplats och det blir högre volym inne i arenan. Nu har även klacken fått en riktig klackledare som gör att det kommer bli ännu högre stämning med mera skrik och härlig sång! :) väldigt väldigt kul!

Ny mediakub också! större och sen kommer det vara mer till publiken, saker som de ska göra och ja helt enkelt roligare!

Säsongens Kalkon
Att Brynäs har tagit bort skills competion eller hur det svavas :) när laget presenteras på isen inför en rätt stor publik som det var förra året iallafall, var väl runt 3000 åskådare iallafall. spelarna tävlar i olika moment på isen , som prickskytte, snabbhet och straffar typ :) det var hur kul som helst, men nu har de tagit bort det, väldigt tråkigt.

Ja nu vart det mycket hockey men det är nu säsongen börjar! härligt att det är igång igen! vi hörs någon annan dag! ha det så bra tills dess! kram kram


Brynäs IF ispremiär säsongen 10/11


Full fart var ordet !


Jacob Markström


 Magnus Kahnberg fick skriva autograf :)


Niklas Svedbergs utrustning :) mycket snygg hjälm!


Björn Bjurling


Jonathan Granström ( en favorit) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0