Hockeyfeber i Stigslund!

God dagens! 

Jag skulle egentligen skriva ett inlägg i onsdags men jag tänkte att jag tar det i helgen istället, för att jag har ju faktiskt varit på 2 hockeymatcher denna vecka! , ja ni hörde rätt! hockey i Augusti redan :) men det börjar närmna sig nu! 

Vi börjar med Onsdagens match som spelades i Bollnäs mot Timrå. På förmiddagen gick jag och Catarina till vårt andra hem(Läkerol arena) för att se Brynäs träning. Det visade sig att en viss Niklas Bäckström också var med på den träningen, så för det mesta gick Catarinas och min blick åt honom, vi glömde bort de övriga spelarna :) haha. Men tyckte ändå att det såg piggt och bra ut, full fart! :) iallafall av det lilla vi såg :) Efter träningen gick vi upp till restaurangen och åt mat, mycket god mat har de där, maten smakar inte sämre av att Brynässpelarna kommer in en efter en i restaurangen för att äta de med. haha :) då smakar maten extra gott kan jag säga. Efter maten var det bara en evig väntan tills klockan skulle bli 16.00 för då var det dags att ta Catarinas bil till Bollnäs. Eva kom till Catarina och sen åkte vi väg! ut på vägarna till Bollnäs ishall. Väl framme i arenan möttes man av världens vinterdag, okej iallafall någon minusgrad :) för inne i ishallen var det KALLT, jag hade på mig trekvartsbyxor men en rätt så tjock tröja iallafall, sen värmde även den snygga och fina matchströjan ! :) det får vi inte glömma bort :) Okej nu till matchen, Brynäs startade matchen väldigt piggt :) nu kommer jag inte ihåg vad det stod efter en period och så men det jag kommer ihåg är att Brynäs tappade en 3 - 1 ledning till 3 - 3 det var inte bra :/ och det hela fick avgöras på straffar där Timrå gick segrande ur striden tyvärr! :( men men tur att det bara är försäsong än så länge. Härligt att få se Brynäs på is iallafall! :) På hemvägen hade vi lika roligt som vi hade på ditvägen, men jag vette sjutton om vi hade haft det om det hade varit en match i Elitserien, då hade man nog varit rätt så besviken men men , säsongen har inte börjat än :) När vi åkte hem möttes vi av hur mycket smågrodor på motorvägen som helst, de satt efter vägen hela långa vägen hem till Gävle. Fattar inte att de ska vara så dumma att vara på en motorväg :/ men när vi åkte hem var det världens regnoväder det regnade jättemycket så det var svårt att se när Cattis körde, men men hem kom vi iallafall :)

Okej det var om matchen mot Timrå. Nu blir det lite Gävledala derby :) hehe det var nämligen match mot Leksand i just Leksand i deras ejendals arena, som den inte heter längre, men kommer inte ihåg vad den heter just nu men men skitsamma. Dit behövde vi iallfall inte köra, för dig gick supporterbussen (Brooklyns tigers) :) föressten ska också nämna att matchen spelades den 20 augusti :) vi åkte med Supporterbussen, bussen var faktiskt helt full, ja hur man nu tolkar det, full med sprit eller full med personer, jag skulle nog vilja säga både och där :) bussen var full av personer och det var väldigt mycket öl och alkohol inblandat tyvärr :/ men men sånt får man leva med det var ju en fredagskväll så man blir inte förvånad. När man satt i bussen med Catarina och Eva så känndes det VERKLIGEN som en Elitseriematch, att vi var på väg till Leksand för att möta dom i en Elitseriematch, öh vänta lite här.... det går ju inte. Leksand spelar i Allsvenskan inte i Elitserien (tyvärr) skulle jag vilja tillägga. Skulle gärna vilja se Leksand i elitserien, då får man ju se Gävledala derby... men men det blir inte verklighet denna säsong iallafall så får njuta av det lilla gävledaladerby man fick i fredags :) För det var rätt mycket folk på plats, Brynäsfansen hade många personer på bortastå, fast det var ju för att supporterklubben ordnade resa :) men det var lite Brynäsfans på sittplats med :) När väl matchen drog igång så drog även de båda klackarna igång :) Brynäs tog ledningen med 1 - 0 i första perioden genom unga talangen joacim Rhodin :) i andra perioden var det Leksand som nästan, bara nästan spelade ut Brynäs för de gick ifrån med en 3 - 1 ledning för hemmalaget. Brynäs var verkligen urusla i den andra perioden. Men i tredje periodpausen skällde nog czarnecki  riktigt ordentligt på Brynäsgrabbarna för i tredje kom de ut som ett nytt lag nästan, fast med samma fina färger på tröjorna, men i den tredje perioden hände något som fick Brynäsklacken att skrika "hela sverige skrattar" :) Det var nämligen så att isen hade spruckit vid ena målburen. Det tog en evighet innan en vaktmästare kunde komma ut på isen, väl ute så hände ingenting, alla spelarna bara åkte fram och rörde lite på isen och funderade. Sen kom de fram till att ismaskinen skulle fram och ta bort markeringen för straffområdet (ni får se bild senare). men det bästa av allt var att hela Brynäsklacken skriker" Ja det är bättre is på Siljan, ja bättre is på siljan, bättre is på siljan, ja det är bättre is på Siljan" det är ju bara för sant för att vara sant :) helt klockrent! :D det fick nog de flesta att börja skratta i arenan :) men nu tillbaka till matchen som kunde fortsätta efter typ en halvtimmes upphåll, skulle det gynna Brynäs eller Leksand? det skulle vi får se. För det var nämligen Brynäs som tog över allt mer i den tredje perioden, backen Jörgen Sundqvist kunde reducera till 3 - 2. Sen i slutet tog Brynäd ut Bjurling ur målet medans Leksand hade en spelare utvisad, så Brynäs spelade 6 mot 4 :) och det skulle visa sig bli kanon! för unga jättetalangen Calle Järnkrog kvitterar när det återstår (8!) sekunder av den tredje perioden, ni kan ju gissa om hallen vart tyst :) Och vilka som hördes då :D så 3 - 3 efter full tid, det hela fick avgöras på straffar. Där Leksand var starkast och kunde vinna. Men straffar är bara tur tyärr :/  men men man var ändå glad när man gick därifrån :) det är ett styrkebesked att man kan hämta upp underlägen till likaläge :) 

Ja vad tror jag om säsongen 10/11 för Brynäs del då? Jag tror det kommer bli tufft, men vi har Sveriges mest talangfulla juniorer och Brynäs använder allehopa, och det gör man alldeles rätt i :) för i dagens Brynäs IF är de dom som briljerar och sätter pucken i mål, iallafall så här på försäsongen sen vet man inte hur det går när riktiga serien börjar. Men jag tror starkt på Brynäs iår. Slutspel igen det tror jag på! det som känns lite osäkert är ju målvakterna, de måste visa att de kan överprestera sig själva i vissa matcher. jag har bara sett Björn Bjurling och han ser sådär ut om jag ska vara ärlig, tycker nog att Niklas Svedberg ser lite hetare och bättre ut, men har sett så lite av honom så jag kan inte säga så mycket. Men jag får hoppas på att Svedberg får stå mot AIK på torsdag hemma i Läkerol arena :) För då är det nämligen nästa match som jag kommer se på plats! :) 

Ne nu vart det mycket mycket hockey ;) Nu ska ni få se lite härliga bilder också från både Bollnäs och Leksand :) 
Puss och kram på er alla <3
 

Niklas Bäckström på Brynästräning :)

På plats vid Bollnäs ishall :)

från matchen: Sandin och en Timråtönt kramas :)

Brynäs IF <3

På plats i Leksand

Brynäs IF på plats också <3


Sen sprack isen vid ena målgården

Brynäsjunisar där och petar med klubborna :)

"Ja det är bättre is på siljan" ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0