Uppsalatur och HVfirande

Hejsan svejsan alla goá läsare!

Idag har jag och mina kära vänner Ida och Matilda tagit en tur till Uppsala för att shoppa lite. Vi åkte tåg dit och tåg hem. Det gick väldigt smidigt och bra. jag själv hittade inte så mycket, hittade en söt liten tröja och en tröja som jag kanske(!) ska ha på studenten över den vita klänningen, vi får se hur det blir. Men jag har ett alternativ iallafall. Sen var vi och åt på en jättegod kinarestaurang, och maten var mums dessutom var personalen supertrevliga.Han som serverade oss såg att kameran låg på bordet och frågade om han skulle ta ett kort på oss tre, och det tackade vi inte nej till :) en supertrevlig man. Det var det vi gjorde, shoppade och åt :) mer hann vi inte för sen vid 16.19 gick vårat tåg hem till Gävle igen. 

Väl hemma i Gävle så var det bara direkt hem och bänka sig framför TV:n för att se Djurgården - HV71, eller iallafall en tredje period hann jag med. Matchen började klockan 16.00 så fick bara se en tredje period, fast matchen slutade 2 - 2 så den gick till sudden. Skulle Djurgården ta serien till en 7:e och avgörande final nere i Jönköping, eller skulle HV71 ta guldet redan ikväll uppe i Stockholm? det var frågan. Och det blev faktiskt det sistnämnda. HV71 ÄR SVENSKA MÄSTARE SÄSONGEN 09/10. Ett STORT grattis till er! Jag vart glad att det vart HV till slut, Djurgårdsfansen är det värsta som finns inom svensk ishockey, okej inte nu längre, nu har det fula AIK tagit sig upp också och de har ännu värre fans än Djurgården så.... men men det är tur att man är Brynäsare, I Gävle finns det bara snälla Brynäsare och runt om i landet kryllar det av underbara Brynäsare!. 

Jaha ne men då var hockeysäsongen över då :( är det verkligen sant? jo tyvärr. Men det kommer bli lite tre kronor tuneringar och VM. så helt slut är det ändå inte men Elitserien är över för denna säsong. Säsongen som har bjudit på underhållande matcher och OTROLIGT jämna finalserier! det kunde lika gärna ha varit 4 - 2 till Djurgården idag. Men HV har lite lite vassare spelare än vad Djurgården har, det är det som avgör finalen. Men sudden match efter suddenmatch väldigt väldigt jämt. Men det var HV71 som drog det längsta strået. ännu ett stort grattis! 

Nu till Brynäs IF som trots allt är klubben som betyder allt <3 det är kärlek! 
Brynäs har värvat några spelare till säsongen 10/11 tänkte att jag skulle skriva upp den nuvarande truppen till säsongen 10/11. Här har ni den: 

Målvakter 
Mattias Modig (nyförvärv)
Niklas Svedberg (nyförvärv)

Backar
Niclas Andersén 
Simon Bertilsson 
Dale Clarke (nyförvärv)
Mattias Ekholm (nyförvärv)
Lars Jonsson (nästan som ett nyförvärv, han har varit skadad nästan hela förra säsongen) 
Simon Löf
Jörgen Sundqvist 

Forwards
Andreas Dackell
Jonathan Granström
Mads Hansen
Calle Järnkrok
Magnus Kahnberg
Sebastian Lauritzen
Jonas Nordqvist 
Anton Rödin
Emil Sandin
Jakob Silfverberg
Eero Somervuori
Sebastian Wännström 
Alexander Sundström  
 
Här har vi truppen för säsongen 10/11. Det kanske kommer värvas någon mer, men tror inte att Sundlöv har tänkt göra så mycket mera. Man vill i stort sätt fortsätta med samma grupp även nästa säsong. Vilket tror jag kommer bli kanon, laget lär känna varandra ännu bättre än förra året,och det kommer även visas på isen, hur bra Brynäs IF känner varandra. Brynäs brukar vara riktigt bra på att visa hur sammansvetsad gruppen är. Man ser verkligen att de har roligt samtidigt som det är mycket allvar i det hela också. Men jag tror ändå att det viktigaste är att gruppen mår bra tillsammans för då går det bra att prestera på isen med. Men det återstår att se hur gruppen blir. Men jag tror otroligt mycket på detta lag.

Man ser bara hur juniorverksamheten ser ut i Brynäs IF, det är enormt många unga talanger som kommer fram. Och att dessa får chansen redan nu att visa hur bra de egentligen är genom att få ett A - lagskontrakt och visa vad de går för. Det som känns lite som ett orosmoment i Brynäs till nästa säsong är målvakterna, hur bra är egentligen Modig och Svedberg? jag själv har väldigt dålig koll på det, men en som har en grym koll borde vara Pecka Alcén så jag är egentligen inte så orolig, för man vet att Pecka gör ett grymt bra jobb med alla målvakter. Vi får se hur det går....

Jag tror själv på ett ungt och hungrigt Brynäs IF till nästa säsong. Jag tror även att man ännu en säsong går till slutspel. Sen hur långt det räcker där återstår att se. Men nästa säsongs Brynäs heter ungt och hungrigt iallafall, den saken är klar!

ojojoj nu vart det mycket hockey, men men mycket tankar och funderingar vart det. Hockey är livet! det är mitt stora intresse!

tack och hej!

 
Matbesök på kinarestaurang


Tröjan som jag köpte I like <3


Grattis HV71 till SM - guldet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0