AIK till Elitserien

Hejsan svejsan!

Idag har jag bara gått och väntat till klockan ska bli 15.30 för då var det dags för den sista omgången i årets kvaseriedrama. Sen tidigare är Södertälje klart för Elitseriespel nästa säsong. Det stod alltså om fyra lag som kunde ta sig upp till den högsta ligan, Almtuna, Leksand, Rögle och AIK. För AIK räckte det med att vinna sin match under ordinarie tid för att få en plats i Elitserien. Dock för de andra tre lagen så måste de vinna sin match och sen måste resultaten i de andra matcherna gå deras väg, så lite svårare för deras del att nå Elitserien. 

Och det dröjde lång lång tid innan AIK kunde ta ledningen på Hovet, ledningsmålet kom i de tredje perioden. Jag fick besök av Matilda och Jossan så jag såg inte den sista och avgörande perioden. Men jag hörde på radion i stället och då gjorde de 1 - 0 sen kom även 2 - 0 och AIK är i Elitserien! 

jag känner så här att AIK hamnade i Elitserien: De positiva är att de kommer dra mycket folk till Läkerol arena när AIK spelar här. Men det kommer behövas alla stans poliser på plats. För AIK supportrarna är ännu värre än vad djurgårdssupportrarna är. Jag tror ärligt talat att när det går i motgång för AIK så kommer svensk ishockey att leva farligt, eller kanske inte svensk ishockey, men AIK sportklubb. supportrarna kommer förstöra allt i deras väg, så känner jag just nu, sen vet inte jag hur de är, har aldrig träffat på några. Men det man har sett i tidningar och på TV, så är det ingenting att handskas med. De hoppade ju på Rögletränarna här någon match i kvalserien, och AIK sportklubb fick böta hur mycket pengar som helst. Så jag säger bara se UPP för AIK:s supportrar!. 

Nu nog med hockey, Grattis föressten AIK för elitserieplatsen, tror inte de kommer att hålla, de kommer få fortsätta i allsvenskan nästa år. Men men här hemma är jag i full gång att förbereda för 7 veckors praktik på en förskola. Ska bli jätteskoj! :) har längtat länge efter det här nu. och idag föressten är det precis 2 månader kvar tills jag Alexandra Egerfält tar studenten! det ni! ;) 
Men först APU och under min APU period kommer jag ha skaffat körkort också! det har jag lovat mig själv!

Ni får ha det så bra så länge! puss och kram <3 

 
AIK till Elitserien


Allt till 7 veckors APU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0